Diætist Huset
Menu

Skal jeres virksomhed
også være en sund virksomhed?

Foredrag

Inspirerende foredrag giver jeres medarbejde­re konkrete redskaber til at vælge det sunde alternativ. Foredraget tilrettelægges efter jeres ønsker og behov, for at opnå størst mulig re­levans, nærhed og effekt.

Vores foredragsholdere lægger hjerte og sjæl i at gøre en forskel med fokus på viden og mo­tivation uden løftede pegefingre. Dette skaber klarhed og giver nogle konkrete svar i en ellers uoverskuelig jungle af kostråd.

Forslag til indhold i foredrag:

Foredrag 1: Sundhedsjunglen – sådan finder du vej gennem myter, trends og fristelser

Vi bliver konstant bombaderet med råd til, hvordan vi taber os eller lever et sundere liv. Det store fokus på sundhed og diæter stiller krav til vores viden og valg, og der er mange tomme løfter og modstridende budskaber. Så hvordan træffer man det rigtige valg hvad enten man vil leve sundere, tabe sig i vægt eller noget helt andet? I foredraget her giver DiætistHuset vejledning til, hvordan du undgår at fare vild i sundhedsjunglen og hvordan du opnår en sund og holdbar livsstil.

Der fokuseres på følgende:

  • Hvad har betydning for vores sundhed og hvorfor er det vigtigt at have fokus på kost og motion?
  • Fup eller fakta – er det farligt at spise lightprodukter? Ris, kartofler, brød og pasta? Er det forbudt at spise efter kl. 20?
  • Trends og populære kure – hvad er fordelen og ulemperne? Skal man vælge 5:2, stenalderkost eller LCHF?
  • Populær kure eller sund fornuft? En gennemgang af de generelle kostråd versus trendsene – hvorfor er de generelle anbefalinger gået af mode?
  • Hvorfor kan det være svært at holde fast i en sund livsstil eller et vægttab?
  • Hvad fristes vi af og hvordan undgår vi fristelser i hverdagen?

 

Foredrag 2: Sundhed i hverdagen – sådan!

Vores hverdag er ofte travl med arbejde og familie. Men hvordan får man lige fokus på de sunde vaner og gode rutiner, således at det er realistiske løsninger, som man også kan holde fast i? I foredraget her gives der råd og vejledning til, hvordan man konkret og overskueligt kan få en sund hverdag – både for sig selv og familien.

Der fokuseres på følgende:

  • De daglige måltider – hvad er vigtigt og hvordan sammensættes de bedst?
  • Hvor meget bør man spise? Herunder portionsstørrelser og energibehov
  • Hvordan får man en aktiv hverdag for sig selv og i familien?
  • Hvordan får man de sunde vaner til at passe i den travle hverdag og det sociale liv?
  • Konkrete løsninger og vejledning til dagens måltider
  • Hvordan skal kost og aktivitet planlægges?
  • Sådan handler du nemt og sundt ind – varedeklarationer og mærker
  • Sådan finder du balancen mellem hverdag og sundhed

 

Foredrag 3: Motivation og livsstil – sådan ændrer du dine vaner og holder fast i dem!

Der er flere måder at gribe ændringer af vaner og livsstil an på. Det kan være svært at komme frem til den rigtige løsning – vi er alle forskellige og har alle forskellige behov. Sundhed og velvære er desuden subjektivt og langt fra det samme for alle. Så inden man går konkret i gang, skal der gøres nogle grundlæggende overvejelser – og hvad gør man, når man ryger ud af gode rutiner eller mister motivationen undervejs? Til dette foredrag gennemgår DiætistHuset udfordringer og løsninger til, hvordan man mentalt får sat skub i sine ønsker og opnår sine mål for en sund livsstil.

Der fokuseres på følgende:

  • Hvordan får man sat realistiske mål for det man ønsker?
  • Hvad skal man overveje og planlægge inden man går i gang?
  • Hvad skal der til for at gennemføre langvarige og holdbare ændringer i hverdagen?
  • 4 gange i fitness om ugen, ingen søde sager og mange færre kalorier – kan man det hele på én gang eller hvor skal man starte?
  • Motivation – et ord vi ofte bruger, men sjældent forstår os på. Hvad er motivation og kan den skabes og vedligeholdes? Hvordan?
  • Hvorfor har vi svært ved at ændre vaner og holde fast i vores ønsker, når det kommer til kost, aktivitet og sundhed – hvad driver og frister os?
  • Løsninger til hvordan man arbejder målrettet med sig selv og sine hverdagsvaner

 

BEHANDLINGER

Loading...