Følgende betingelser er gældende for køb af serviceydelser herunder enkeltkonsultationer og forløb hos
Diætklinikken ApS
Grønnegade 3C
4000 Roskilde
CVR-nr. 29219648
(”Diætisthuset”)
Aftaler om køb indgået i Diætisthusets klinikker og via Diætisthusets digitale kanaler (internet/app) indgås mellem en privatperson (”klienten”) og Diætisthuset.
Klienter, der tidligere har indgået abonnementsaftaler, finder handelsbetingelser herfor ved dette link.
Diætishusets ydelser sælges primært som enkeltydelser i form af konsultationer og kostplaner eller som pakker af ydelser herunder klippekort og/eller tilrettelagte forløb.
Ydelserne og priser fremgår af Diætisthusets hjemmeside.
Tidsbestilling hos en diætist kan ske ved at benytte online booking på Diætisthusets hjemmeside eller ved at kontakte kundeservice. Diætisthuset tilstræber, at der er ledige tider hos en af vores diætister til samtaler ved booking 14 dage før tidspunkt for afholdelse af samtalen. Vi prøver altid på at imødekomme vores kunders ønsker, men det er ikke sikkert, at du kan finde en tid, som passer på dit ønskede tidspunkt, men via online booking på Diætisthusets hjemmeside kan du skabe et overblik over ledige tider. Vi anbefaler, at du altid booker tider til samtaler 3 mdr. frem, således at du kan finde tidspunkter som passer dig.
Vær opmærksom på, at Diætisthuset ikke kan garantere, at du kan få den samme diætist gennem hele dit forløb, og at der kan forekomme tilfælde, hvor diætisten er nødsaget til af aflyse en samtale. I tilfælde heraf vil du modtage information omkring den enkelte aflysning via den e-mail, som du har opgivet til Diætisthuset. Diætisthuset yder ikke kompensation i dette tilfælde, men du kan med det samme booke en ny tid til afholdelse af ny samtale via Diætisthusets hjemmesiden eller ved at kontakte kundeservice.
Afbud modtages senest 24 timer inden aftalt tid via online booking på Diætisthusets hjemmeside eller ved at kontakte kundeservice. Man kan IKKE melde afbud pr. SMS. Afbuddet skal ske senest 24 timer inden den planlagte samtale, ellers vil samtalen anses som værende brugt og kan ikke refunderes eller afholdes senere. Ved sygdom gør Diætisthusets afbudspolitik sig gældende.
Du kan betale med Mobilepay.
Diætisthuset kan give klienten adgang til at håndtere sin tidsbestilling via deres hjemmeside. Klientens benyttelse af visse funktionaliteter forudsætter, at klienten logger på og benytter personlige loginoplysninger modtaget fra Diætisthuset.
Klienten er ansvarlig for at opbevare login-oplysninger til Diætisthusets hjemmeside på en sådan måde, at det ikke bliver misbrugt af andre; fx til uretmæssig adgang eller køb. Ved mistanke om misbrug skal Diætisthuset informeres straks, også skriftligt.
Diætisthuset er ikke ansvarlig for manglende tilgængelighed til, nedbrud i og fejl eller tekniske problemer ved Diætisthusets App eller hjemmeside, herunder i forbindelse med bestilling og afmelding af tider m.v.
Der ydes ikke fortrydelsesret for ubrugte konsultationer i klippekort eller forløb. Klippekort og forløb er gældende i 1 år efter købsdato.
Der henvises til persondatapolitik
Hvis klienten vil klage over sit køb skal der rettes henvendelse sig til Diætisthusets kundeservice.
Klienten har desuden mulighed for at klage over sit køb af medlemskab hos Diætisthuset ved at indbringe en klage for Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Medlemmet kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
Medlemmet kan også vælge at indbringe sin klage via EU’s online klageportal (”Onlineplatformen”) på https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm. Onlineplatformen indeholder informationer om mulighederne for en udenretlig tvistbilæggelse af en klage. Medlemmet kan kun anvende Onlineplatformen, hvis medlemmet er forbruger bosiddende i et andet EU-land.
Ansvar i henhold til dansk ret
Parterne er ansvarlige over for hinanden i henhold til dansk rets almindelige regler. Diætisthuset er dog ikke ansvarlig for tab og skade, der skyldes simpel uagtsomhed, ligesom Diætisthuset ikke er ansvarlig for indirekte tab.
Klienten er ikke berettiget til at rejse krav om erstatning eller kompensation, hvis klientens muligheder for at benytte Diætisthusets klinikker er nedsat som følge af istandsættelses- eller vedligeholdelsesarbejder, skader/beskadigelse, reparationer, sundhedsmæssige eller hygiejnemæssige tiltag eller andre driftsmæssige handlinger igangsat af Diætisthuset. Diætisthuset er forpligtet til at tilbyde medlemmet, at samtalerne kan foretages online i den periode, hvor medlemmet ikke kan benytte sig af Diætisthusets fysiske klinikker.
Klienten er berettiget til kompensation, hvis et forløb ikke kan gennemføres forårsaget af Diætisthusets nedlukning af den klinik, hvor klienten sidst gennemførte en konsultation, med mindre Diætisthuset anviser alternativ klinik i mindre end 30 km afstand fra den nedlukkede klinik. Såfremt kompensation er berettiget, kompenseres klienten prorata svarende til det ubrugte antal konsultationer.
Såfremt Diætisthuset ikke kan opfylde sine forpligtelser overfor klienten som følge af forhold, der ligger uden for Diætisthusets kontrol, og som Diætisthuset ikke kunne forudse eller overvinde konsekvenserne af (force majeure), suspenderes parternes forpligtelser over for hinanden i den periode, force majeure-forholdet består. Eventuelle frister aftal i forholdet suspenderes tilsvarende.
Alle køb omfattet af disse betingelser er underlagt dansk ret. Eventuelle uenigheder, som ikke kan afgøres i mindelighed, afgøres af de danske domstole.
Ved spørgsmål til disse betingelser, er medlemmet velkommen til at kontakte Diætisthuset via kontaktformular på Diætisthusets hjemmeside.
Følgende abonnementsbetingelser er gældende for medlemskaber hos Diætklinikken ApS, Grønnegade 3C, 4000 Roskilde, CVR-nr. 29219648 (herefter Diætisthuset). Diætisthuset er en del af Diætklinikken ApS.
Aftaler om abonnement indgået i Diætisthusets klinikker og via Diætisthusets digitale kanaler (internet/app) indgås mellem en privatperson (herefter medlemmet) og Diætisthuset.
Ved oprettelsen af abonnement skal medlemmet oplyse sit navn, adresse, e-mail, dansk telefonnummer, reg. nr., konto-/kortnummer og CPR-nummer. Hvis kontakt- eller bank-/kortoplysninger efterfølgende ændres, skal dette straks meddeles Diætisthuset. Det er medlemmets ansvar, at Diætisthusets til hver en tid har medlemmets korrekte kontaktoplysninger.
Oversigt over Diætisthusets til enhver tid gældende medlemskabstyper samt særlige vilkår, regler, tilkøb og tillægstjenester for de enkelte medlemskabstyper findes på Diætisthusets hjemmeside: https://diaetisthuset.dk/priser/
Et abonnement hos Diætisthusets giver mulighed for en eller flere samtaler afhængigt af abonnementstype på en af Diætisthusets fysiske klinikker eller som online konsultation. Abonnementet er betinget af, at man allerede har købt en opstartskonsultation.
Et abonnement hos Diætisthuset er et løbende abonnement, der fortsætter, indtil abonnementet opsiges (se 6.1 opsigelse). Et abonnement er personligt og må ikke benyttes af andre end medlemmet. Abonnement giver medlemmet adgang til at benytte de services, der er omfattet af abonnementet.
Abonnementet kan benyttes fra den aftalte startdato, som fremgår af købskvitteringen.
Hvis medlemmet er under 18 år eller umyndiggjort, skal medlemmet, for at oprette et abonnement, møde op på en af Diætisthusets klinikker med sin værge eller benytte en digital løsning anvist af Diætisthuset. I forbindelse med indgåelse af abonnement skal begge parter fremvise gyldig billede-legitimation. Værgen indestår for den mindreårige og hæfter for ethvert krav, som Diætisthuset måtte have mod medlemmet i medfør af abonnementet.
Ved oprettelse af abonnement, hvor en anden end medlemmet betaler (herefter anden betaler), skal medlemmet og anden betaler begge møde op på en af Diætisthusets klinikker med gyldig billede-legitimation eller benytte en digital løsning anvist af Diætisthuset.
Anden betaler er, ud over de faste månedlige udgifter for abonnementet, som anden betaler har påtaget sig at betale for, også forpligtiget til at betale de ekstra udgifter og gebyrer, der evt. påløber i forbindelse med abonnementet. Anden betaler hæfter for ethvert krav, som Diætisthuset måtte have mod medlemmet i medfør af abonnementet.
Medlemmet har til enhver tid mulighed for at skifte til anden type abonnement (se. pkt. 2.2) uden gebyr. Ændringen vil træde i kraft ved næstkommende månedsskifte. Ændring af abonnementstype kan dog ikke ske i forbindelse med en opsigelsesperiode.
Hvis medlemmet ændrer en abonnementstype købt til kampagnepris (herunder ændrer abonnementstype i en eventuel bindingsperiode) medfører det, at kampagneprisen bortfalder og medlemmet skal betale fuld pris for det ændrede abonnement fra den dag, hvor ændringen træder i kraft.
Medlemmet kan sætte sit abonnement på pause én måned årligt uden betaling af gebyr. Medlemmet kan dog ikke sætte sit medlemskab på pause, i forbindelse med opsigelses- eller anden form for bindingsperiode på medlemskabet. De gældende vilkår for at sætte medlemskabet på pause vil til enhver tid være tilgængelige via Diætisthusets hjemmeside.
Du kan booke tid hos en diætist ved at benytte online booking på Diætisthusets hjemmeside eller ved at kontakte kundeservice. Diætisthuset forpligter sig til, at der er ledige tider hos en af vores diætister til samtaler ved booking 14 dage før tidspunkt for afholdelse af samtalen. Vi prøver altid på at imødekomme vores kunders ønsker, men det er ikke sikkert, at du kan finde en tid, som passer på dit ønskede tidspunkt, men via online booking på Diætisthusets hjemmeside kan du skabe et overblik over ledige tider. Vi anbefaler, at du altid booker tider til samtaler 3 mdr. frem, således at du kan finde tidspunkter som passer dig.
Vær opmærksom på, at Diætisthuset ikke kan garantere, at du kan få den samme diætist gennem hele dit forløb, og at der kan forekomme tilfælde, hvor diætisten er nødsaget til af aflyse en samtale. I tilfælde heraf vil du modtage information omkring den enkelte aflysning via den e-mail, som du har opgivet til Diætisthuset. Diætisthuset yder ikke kompensation i dette tilfælde, men du kan med det samme booke en ny tid til afholdelse af ny samtale via Diætisthusets hjemmesiden eller ved at kontakte kundeservice.
Afbud modtages senest 24 timer inden aftalt tid via online booking på Diætisthusets hjemmeside eller ved at kontakte kundeservice. Man kan IKKE melde afbud pr. SMS. Afbuddet skal ske senest 24 timer inden den planlagte samtale, ellers vil samtalen anses som værende brugt og kan ikke refunderes eller afholdes senere. Ved sygdom gør Diætisthusets afbudspolitik sig gældende. Ved sygdom kan medlemmet booke en ny tid i indeværende måned, men når medlemmet ikke at blive rask inden månedsskifte, eller ønsker medlemmet ingen af de ledige tider, der bliver tilbudt inden næste månedsskifte indtræder, bortfalder retten til samtalen.
Diætisthuset kan give medlemmet adgang til at håndtere sit medlemskab via deres hjemmeside. Medlemmets benyttelse af visse funktionaliteter forudsætter, at medlemmet logger på og benytter personlige loginoplysninger modtaget fra Diætisthuset.
Medlemmet er ansvarlig for at opbevare login-oplysninger til Diætisthusets hjemmeside på en sådan måde, at det ikke bliver misbrugt af andre; fx til uretmæssig adgang eller køb. Ved mistanke om misbrug skal Diætisthuset informeres straks, også skriftligt.
Diætisthuset er ikke ansvarlig for manglende tilgængelighed til, nedbrud i og fejl eller tekniske problemer ved Diætisthusets App eller hjemmeside, herunder i forbindelse med bestilling og afmelding af tider m.v.
Medlemmet skal betale månedligt for løbende abonnement og eventuelle øvrige gebyrer og ydelser i henhold til Diætisthusets til enhver tid gældende priser. Det samme gælder for værger eller andre, som har påtaget sig et juridisk ansvar for abonnementet; herunder anden betaler. Et løbende abonnement hos Diætisthuset kræver, at medlemmet er tilmeldt en af Diætisthusets anvist betalingstjeneste til automatiske betalinger.
Den månedlige betaling for abonnementet og øvrige gebyrer/ydelser forfalder løbende til det aftalte tidspunkt bortset fra ved opstart, hvor første abonnementsperiode samt eventuelt oprettelsesgebyr betales ved tilmelding. Medlemmet er ansvarligt for, at abonnementet, gebyrer og ydelser betales rettidigt. Den automatiske betaling for abonnementet begynder ved kommende månedsskifte. Betalingen forfalder dagen inden en ny periode start.
Det er kun muligt at betale abonnementet automatisk i henhold til de vilkår, der gælder om benyttelse af en af Diætisthuset anvist betalingstjeneste.
Det er medlemmets/anden betalers ansvar at sikre, at aftalen er korrekt tilmeldt betalingstjenesten til automatiske betalinger. Hvis aftalen ikke er oprettet korrekt, kan Diætisthuset opkræve det til enhver tid gældende gebyr jf. Diætisthusets prisside.
Hvis et skyldigt beløb ikke betales rettidigt, udsendes en rykkerskrivelse via e-mail. Diætisthuset opkræver rykkergebyr efter Diætisthusets gældende takster.
Betales der ikke inden den angivne forfaldsdato, har Diætisthuset ret til uden varsel at blokere abonnementet, så medlemmet ikke kan afholde samtaler med diætisten. Hvis betalingsmisligholdelsen fortsætter, har Diætisthuset ret til uden yderligere varsel at ophæve abonnementet og til at opkræve andre udeståender til betaling straks.
Diætisthuset forbeholder sig ret til selvstændigt eller via en samarbejdspartner at opkræve det udestående beløb, et gebyr for rykning og for sen betaling samt at indberette dårlige betalere til RKI/Experian i henhold til RKI’s gældende vilkår. Gebyret fastsættes af Diætisthuset eller af Diætisthusets eksterne samarbejdspartnere.
I tilfælde af et tilgodehavende hos Diætisthuset, vil Diætisthuset som hovedregel godskrive sådanne beløb i det fremadrettede abonnement. Hvis abonnementet er ophørt og medlemmet/anden betaler mener at have et beløb til gode, skal vedkommende rette henvendelse til Diætisthusets kundeservice via kontaktformularen på Diætisthusets hjemmeside. Refundering kun kan ske til danske bankkonti.
Diætisthuset kan løbende foretage ændringer af abonnementsbetingelserne. Ændringer vil blive meddelt i god tid via Diætisthusets digitale kanaler. Såfremt der er tale om væsentlige ændringer for medlemmet, underretter Diætisthuset medlemmet om ændringen med minimum 30 dages skriftligt varsel pr. e-kommunikation til ændringens ikrafttræden. Medlemmet har altid mulighed for at opsige abonnementet i overensstemmelse med pkt. 6.1.
Diætisthuset kan løbende foretage ændringer i udbudte abonnementstyper, tjenester og produkter. Diætisthuset varsler medlemmet herom med minimum 30 dages skriftligt varsel pr. e-kommunikation til ændringens ikrafttræden. Medlemmet har altid mulighed for at opsige medlemskabet i overensstemmelse med pkt. 6.1.
Diætisthuset kan løbende foretage prisændringer. Diætisthuset kan foretage regulering af abonnementsprisen som følge af stigninger i forbrugerprisindekset det forgangne år. Videre kan sådanne ændringer foretages, såfremt de er et resultat af øgede udgifter forbundet med drifts og sikkerhedsmæssige forhold eller udefrakommende omkostninger relateret til Diætisthusets levering af ydelser til medlemmet såsom imødekommelse af myndighedskrav, nye eller ændrede lovkrav, omkostninger til leverandører eller imødekommelse af løbende inflation samt som følge af udvidelser af eller ændringer i Diætisthusets abonnementer og tjenester. Såfremt Diætisthuset foretager sådanne prisændringer, underretter Diætisthusets medlemmet herom med minimum 30 dages skriftligt varsel via e-kommunikation til prisændringens ikrafttræden. Medlemmet har altid mulighed for at opsige medlemskabet i overensstemmelse med pkt. 6.1.
Diætisthuset kan løbende indføre nye gebyrer eller ændre gebyrer omfattet af abonnementsbetingelserne. Sådanne gebyrer kan eksempelvis indføres eller reguleres som følge af øgede omkostninger for Diætisthuset til håndtering af kundehenvendelser eller håndtering af kundebetalinger, herunder som følge af omlægninger af Diætisthusets forretningsgange. Ændringerne vil fremgå i god tid af Diætisthusets til enhver tid gældende prisliste samt Diætisthusets digitale kanaler. Såfremt Diætisthuset indfører nye gebyrer underretter Diætisthuset medlemmet herom med minimum 30 dages skriftligt varsel pr. e-kommunikation til gebyrets ikrafttræden. Såfremt der sker en stigning i et eksisterende gebyrs størrelse på over 10%, underretter Diætisthuset medlemmet herom med 30 dages skriftligt varsel pr. e-kommunikation inden, en sådan stigning træder i kraft.
Medlemmet kan til enhver tid opsige sit medlemskab med 1 måneds varsel til udgangen af en måned. Hvis medlemmet fx opsiger sit medlemskab den 15. maj, ophører medlemskabet således den 30. juni. Ved opsigelse af medlemskabet skal fornavn, efternavn.
En opsigelse kan ske via selvbetjening på Diætisthusets hjemmeside eller via henvendelse til Diætisthusets abonnementsservice på info@diaetisthuset.dk.
Medlemmet modtager en kvittering for gennemførelsen af opsigelsen fra Diætisthuset. Hvis der opstår tvivl om, hvorvidt et medlemskab er opsagt, påhviler det medlemmet/anden betaler at bevise, at vedkommende har opsagt medlemskabet.
Hvis medlemmet har tegnet abonnement med bindingsperiode, kan medlemskabet tidligst opsiges med virkning fra udgangen af den måned, hvor bindingsperioden udløber. Efter bindingsperiodens udløb kan medlemskabet opsiges i henhold til pkt. 6.1.
Diætisthuset kan til enhver tid opsige medlemmets abonnement med 1 måneds varsel til udgangen af en måned. Hvis Diætisthuset fx opsiger medlemmets medlemskab den 15. maj, ophører medlemskabet således den 30. juni.
Diætisthuset har ret til at ophæve medlemmets abonnement, hvis medlemmet væsentligt misligholder sine forpligtelser over for Diætisthuset. For sen eller manglende betaling af et skyldigt beløb, (medvirken til) misbrug af abonnement eller login-oplysninger.
Ved køb af et medlemskab har medlemmet 14 dages fortrydelsesret fra den dag, aftale om medlemskabet blev indgået. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan medlemmet vente til den følgende hverdag med at udøve fortrydelsesretten.
Hvis medlemmet gør brug af abonnement inden fortrydelsesfristen er udløbet, så bortfalder fortrydelsesretten.
For at gøre brug af fortrydelsesretten, skal medlemmet inden udløbet af fortrydelsesfristen give Diætisthuset en utvetydig erklæring herom. Dette kan bl.a. ske ved, at medlemmet henvender sig til Diætisthusets medlemsservice via Diætisthusets hjemmeside. Medlemmet/anden betaler har bevisbyrden for, at vedkommende har benyttet fortrydelsesretten, hvis der senere opstår tvivl om dette.
Når et abonnement oprettes i Diætisthuset, samt når medlemmet benytter sig af Diætisthusets øvrige tjenester eller foretager tilkøb, indsamler Diætisthuset diverse personlige oplysninger om medlemmet i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatapolitik.
Hvis medlemmet vil klage over sit køb af abonnement, skal medlemmet henvende sig til Diætisthusets abonnementsservice.
Medlemmet har desuden mulighed for at klage over sit køb af medlemskab hos Diætisthuset ved at indbringe en klage for Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Medlemmet kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
Medlemmet kan også vælge at indbringe sin klage via EU’s online klageportal (”Onlineplatformen”) på https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm. Onlineplatformen indeholder informationer om mulighederne for en udenretlig tvistbilæggelse af en klage. Medlemmet kan kun anvende Onlineplatformen, hvis medlemmet er forbruger bosiddende i et andet EU-land.
Parterne er ansvarlige over for hinanden i henhold til dansk rets almindelige regler. Diætisthuset er dog ikke ansvarlig for tab og skade, der skyldes simpel uagtsomhed, ligesom Diætisthuset ikke er ansvarlig for indirekte tab.
Medlemmet er ikke berettiget til at rejse krav om erstatning eller kompensation, hvis medlemmets muligheder for at benytte Diætisthusets klinikker er nedsat som følge af istandsættelses- eller vedligeholdelsesarbejder, skader/beskadigelse, reparationer, sundhedsmæssige eller hygiejnemæssige tiltag eller andre driftsmæssige handlinger igangsat af Diætisthuset. Diætisthuset er forpligtet til at tilbyde medlemmet, at samtalerne kan foretages online i den periode, hvor medlemmet ikke kan benytte sig af Diætisthusets fysiske klinikker.
Såfremt Diætisthuset ikke kan opfylde sine forpligtelser overfor medlemmet som følge af forhold, der ligger uden for Diætisthusets kontrol, og som Diætisthuset ikke kunne forudse eller overvinde konsekvenserne af (force majeure), suspenderes parternes forpligtelser over for hinanden i den periode, force majeure-forholdet består. Medlemmet kan således ikke ophæve abonnementet i den pågældende periode, men medlemmet kan opsige medlemskabet på almindelig vis. Såfremt medlemmet har forudbetalt medlemskab og Diætisthuset ikke kan opfylde sine forpligtelser over for medlemmet i en periode som følge af force majeure, kan medlemmet ikke kræve et sådan forudbetalt abonnement helt eller delvist refunderet eller kompenseret straks for en sådan periode. Hvis abonnement fortsat er i kraft efter udløbet af den nævnte periode, vil Diætisthuset modregne værdien af det forudbetalte abonnement for perioden i efterfølgende fakturering af medlemmet.
Alle køb omfattet af disse abonnementsbetingelser er underlagt dansk ret. Eventuelle uenigheder, som ikke kan afgøres i mindelighed, afgøres af de danske domstole.
Disse betingelser finder anvendelse på køb af kostvejledning på en af Diætisthusets klinikker eller via onlinekonsultation. Diætisthuset ejes af Diætklinikken ApS, CVR-nr. 29219648, Grønnegade 3c, 4000 Roskilde.
Du kan booke tid hos en diætist ved at benytte online booking på Diætisthusets hjemmeside eller ved at kontakte kundeservice. Vi prøver altid på at imødekomme vores kunders ønsker, men det er ikke sikkert, at du kan finde en tid, som passer på dit ønskede tidspunkt, men via online booking på Diætisthusets hjemmeside kan du skabe et overblik over ledige tider. Vi anbefaler at du altid booker tider til samtaler 3 mdr. frem, således at du kan finde tidspunkter som passer dig.
Vær opmærksom på, at Diætklinikken ikke kan garantere, at du kan få den samme diætist gennem hele dit forløb, og at der kan forekomme tilfælde, hvor diætisten er nødsaget til af aflyse en samtale. I tilfælde heraf vil du modtage information omkring den enkelte aflysning via den e-mail, som du har opgivet til Diætisthuset. Diætisthuset yder ikke kompensation i dette tilfælde, men du kan med det samme booke en ny tid til afholdelse af ny samtale via Diætisthusets hjemmeside eller ved at kontakte kundeservice.
Afbud modtages senest 48 timer inden aftalt tid via online booking på Diætisthusets hjemmeside eller ved at kontakte kundeservice. Man kan IKKE melde afbud pr. SMS. Kunder kan selv ændre og slette tider via Diætisthusets hjemmeside indtil 48 timer før aftalt tid. Hvis kunder udebliver eller ikke melder afbud rettidigt, vil de blive opkrævet det fulde honorar.
Alle priser er gældende udsalgspriser inkl. moms. Ved levering ikke til adresser uden for Danmark.
Du kan vælge at betale med Mobilepay eller med følgende kort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, MasterCard.
Betales der ikke rettidigt efter faktura/kontoudtog og en påmindelse, pålægges et rykkergebyr DKK 100 pr. rykker. Betales der ikke efter 3. rykker, overgår kravet til inkasso, og der pålægges gebyrer i overensstemmelse med lovgivningen. Ved forsinket betaling pålægges endvidere rente i henhold til rentelovens bestemmelser.
Der ydes ikke fortrydelsesret for ubrugte konsultationer i klippekort. Klippekort er gældende i 1 år efter købsdato.
Pakkeforløb købt før september 2021 er fortsat gældende i 2 år efter købsdato.
Hos Diætklinikken ApS behandler vi oplysninger om vores kunder til brug for kunderegister, journalføring og bogføring.
Diætklinikken ApS er ansvarlig for, at dine oplysninger behandles i overensstemmelse med Persondataforordningen, herunder at der kun behandles relevante oplysninger, og at de behandles lovligt, rimeligt og gennemsigtigt.
Formålet med behandlingen af personoplysninger er en forsvarlig sikring af kvaliteten i journalføring og kunderegister og sikre mulighed for korrekt journalføring, bogføring og fakturering. Styrelsen for Patientsikkerheds Bekendtgørelse om autoriserede sundhedspersoners patientjournaler (journalføring, opbevaring, videregivelse og overdragelse m.v.), herefter journalføringsbekendtgørelsen, og bogføringsloven er retsgrundlag for behandlingen.
Ved etableringen af et kundeforhold til klinikken giver du samtykke til ovenstående. Uden samtykke til klinikkens behandling af kundeoplysninger er et kundeforhold ikke muligt.
Personoplysninger om kunder i klinikken behandles udelukkende internt i klinikken og videregives ikke til tredjemand.
Personoplysninger opbevares, så længe der er et eksisterende kundeforhold. I alle tilfælde opbevares personoplysningerne i overensstemmelse med journalføringsbekendtgørelsens § 15, stk. 1, i 10 år og efter bogføringslovens § 10, stk. 1, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som materialet vedrører. Herefter slettes de.
Som kunde har du ret til at anmode klinikkens dataansvarlige om indsigt i, berigtigelse og sletning af personoplysninger om din journal eller til at gøre indsigelse mod klinikkens behandling. Du har som kunden har ret til dataportabilitet, hvorved efter Persondataforordningens art. 20 forstås, at den registrerede har ret til i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format at modtage personoplysninger om sig selv, som vedkommende har givet til en dataansvarlig, og har ret til at transmittere disse oplysninger til en anden dataansvarlig uden hindring fra den dataansvarlige, som personoplysningerne er blevet givet til.
Du har ret til at trække din samtykke til klinikkens behandling af personoplysninger tilbage.
Personoplysninger anvendes ikke til automatiske afgørelser herunder profilering, jf. Persondataforordningens art 22, stk. 1 og 4.
Klager over behandlingen af personoplysninger kan indgives til Datatilsynet.
Hvis du som forbruger ønsker at klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, skal du kontakte vores kundeservice på info@diaetisthuset.dk. Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning, kan man sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.naevneneshus.dk
Følgende abonnementsbetingelser er gældende for medlemskabet Sommerklar hos Diætklinikken ApS, Grønnegade 3C, 4000 Roskilde, CVR-nr. 29219648 (herefter DH). Diætisthuset er en del af Diætklinikken ApS.
Aftaler om abonnement indgået i DH’s klinikker og via DH’s digitale kanaler (internet/app) indgås mellem en privatperson (herefter medlemmet) og DH.
Ved oprettelsen af abonnement skal medlemmet oplyse sit navn, adresse, e-mail, dansk telefonnummer, reg. nr., konto-/kortnummer og CPR-nummer. Hvis kontakt- eller bank-/kortoplysninger efterfølgende ændres, skal dette straks meddeles DH. Det er medlemmets ansvar, at DH til hver en tid har medlemmets korrekte kontaktoplysninger.
Oversigt over DH’s til enhver tid gældende medlemskabstyper samt særlige vilkår, regler, tilkøb og tillægstjenester for de enkelte medlemskabstyper findes på DH’s hjemmeside: https://diaetisthuset.dk/priser/.
Et Sommerklar abonnement hos DH giver mulighed for en ugentlig samtale på en af DH’s fysiske klinikker eller som online konsultation. I abonnementet indgår der en opstartskonsultation.
Et Sommerklar abonnement hos DH er et løbende abonnement, der varer i fire måneder og efterfølgende overgår til et vedligeholdelsesabonnement, som fortsætter indtil abonnementet opsiges (se 6.1 opsigelse). Altså er der i et Sommerklar abonnement en bindingsperiode på fire måneder. Et abonnement er personligt og må ikke benyttes af andre end medlemmet. Abonnement giver medlemmet adgang til at benytte de services, der er omfattet af abonnementet.
Abonnementet kan benyttes fra den aftalte startdato, som fremgår af købskvitteringen.
Hvis medlemmet er under 18 år eller umyndiggjort, skal medlemmet, for at oprette et abonnement, møde op på en af DH’s-klinikker med sin værge eller benytte en digital løsning anvist af DH. I forbindelse med indgåelse af abonnement skal begge parter fremvise gyldig billede-legitimation. Værgen indestår for den mindreårige og hæfter for ethvert krav, som DH måtte have mod medlemmet i medfør af abonnementet.
Ved oprettelse af abonnement, hvor en anden end medlemmet betaler (herefter anden betaler), skal medlemmet og anden betaler begge møde op på en af DH’s klinikker med gyldig billede-legitimation eller benytte en digital løsning anvist af DH.
Anden betaler er, ud over de faste månedlige udgifter for abonnementet, som anden betaler har påtaget sig at betale for, også forpligtiget til at betale de ekstra udgifter og gebyrer, der evt. påløber i forbindelse med abonnementet. Anden betaler hæfter for ethvert krav, som DH måtte have mod medlemmet i medfør af abonnementet.
Medlemmet har ikke mulighed for at skifte abonnement i de fire måneder, som Sommerklar abonnementet er aktivt. Ved og efter overgangen til vedligeholdelsesabonnement har medlemmet til enhver tid mulighed for at skifte til anden type abonnement (se. pkt. 2.2) uden gebyr. Ændringen vil træde i kraft ved næstkommende månedsskifte. Ændring af abonnementstype kan dog ikke ske i forbindelse med en opsigelsesperiode.
Hvis medlemmet ændrer en abonnementstype købt til kampagnepris (herunder ændrer abonnementstype i en eventuel bindingsperiode) medfører det, at kampagneprisen bortfalder og medlemmet skal betale fuld pris for det ændrede abonnement fra den dag, hvor ændringen træder i kraft.
Medlemmet kan ikke, i de første fire måneder, sætte sit abonnement på pause. Efterfølgende kan medlemmet sætte sit abonnement på pause én måned årligt uden betaling af gebyr. Medlemmet kan dog ikke sætte sit medlemskab på pause, i forbindelse med opsigelses- eller anden form for bindingsperiode på medlemskabet. De gældende vilkår for at sætte medlemskabet på pause vil til enhver tid være tilgængelige via DH’s hjemmeside.
Du kan booke tid hos en diætist ved at benytte online booking på DH’s hjemmeside eller ved at kontakte kundeservice. DH forpligter sig til, at der er ledige tider hos en af vores diætister til samtaler ved booking 14 dage før tidspunkt for afholdelse af samtalen. Vi prøver altid på at imødekomme vores kunders ønsker, men det er ikke sikkert, at du kan finde en tid, som passer på dit ønskede tidspunkt, men via online booking på DH’s hjemmeside kan du skabe et overblik over ledige tider. Vi anbefaler, at du altid booker tider til samtaler 3 mdr. frem, således at du kan finde tidspunkter som passer dig.
Vær opmærksom på, at DH ikke kan garantere, at du kan få den samme diætist gennem hele dit forløb, og at der kan forekomme tilfælde, hvor diætisten er nødsaget til af aflyse en samtale. I tilfælde heraf vil du modtage information omkring den enkelte aflysning via den e-mail, som du har opgivet til DH. DH yder ikke kompensation i dette tilfælde, men du kan med det samme booke en ny tid til afholdelse af ny samtale via DH’s hjemmesiden eller ved at kontakte kundeservice.
Afbud modtages senest 48 timer inden aftalt tid via online booking på DH’ hjemmeside eller ved at kontakte kundeservice. Man kan IKKE melde afbud pr. SMS. Afbuddet skal ske senest 48 timer inden den planlagte samtale, ellers vil samtalen anses som værende brugt og kan ikke refunderes eller afholdes senere. Ved sygdom gør DH’s afbudspolitik sig gældende. Ved sygdom kan medlemmet booke en ny tid i indeværende måned, men når medlemmet ikke at blive rask inden månedsskifte, eller ønsker medlemmet ingen af de ledige tider, der bliver tilbudt inden næste månedsskifte indtræder, bortfalder retten til samtalen.
DH kan give medlemmet adgang til at håndtere sit medlemskab via deres hjemmeside. Medlemmets benyttelse af visse funktionaliteter forudsætter, at medlemmet logger på og benytter personlige loginoplysninger modtaget fra DH.
Medlemmet er ansvarlig for at opbevare login-oplysninger til DH’s hjemmeside på en sådan måde, at det ikke bliver misbrugt af andre; fx til uretmæssig adgang eller køb. Ved mistanke om misbrug skal DH informeres straks, også skriftligt.
DH er ikke ansvarlig for manglende tilgængelighed til, nedbrud i og fejl eller tekniske problemer ved DH’s App eller hjemmeside, herunder i forbindelse med bestilling og afmelding af tider m.v.
Medlemmet skal betale månedligt for løbende abonnement og eventuelle øvrige gebyrer og ydelser i henhold til DH’s til enhver tid gældende priser. Det samme gælder for værger eller andre, som har påtaget sig et juridisk ansvar for abonnementet; herunder anden betaler. Et løbende abonnement hos DH kræver, at medlemmet er tilmeldt en af DH anvist betalingstjeneste til automatiske betalinger.
Den månedlige betaling for abonnementet og øvrige gebyrer/ydelser forfalder løbende til det aftalte tidspunkt bortset fra ved opstart, hvor første abonnementsperiode samt eventuelt oprettelsesgebyr betales ved tilmelding. Medlemmet er ansvarligt for, at abonnementet, gebyrer og ydelser betales rettidigt. Den automatiske betaling for abonnementet begynder ved kommende månedsskifte. Betalingen forfalder dagen inden en ny periode start.
Det er kun muligt at betale abonnementet automatisk i henhold til de vilkår, der gælder om benyttelse af en af DH anvist betalingstjeneste.
Det er medlemmets/anden betalers ansvar at sikre, at aftalen er korrekt tilmeldt betalingstjenesten til automatiske betalinger. Hvis aftalen ikke er oprettet korrekt, kan DH opkræve det til enhver tid gældende gebyr jf. DH’s prisside.
Hvis et skyldigt beløb ikke betales rettidigt, udsendes en rykkerskrivelse via e-mail. DH opkræver rykkergebyr efter DH’s gældende takster.
Betales der ikke inden den angivne forfaldsdato, har DH ret til uden varsel at blokere abonnementet, så medlemmet ikke kan afholde samtaler med diætisten. Hvis betalingsmisligholdelsen fortsætter, har DH ret til uden yderligere varsel at ophæve abonnementet og til at opkræve andre udeståender til betaling straks.
DH forbeholder sig ret til selvstændigt eller via en samarbejdspartner at opkræve det udestående beløb, et gebyr for rykning og for sen betaling samt at indberette dårlige betalere til RKI/Experian i henhold til RKI’s gældende vilkår. Gebyret fastsættes af DH eller af DH’s eksterne samarbejdspartnere.
I tilfælde af et tilgodehavende hos DH, vil DH som hovedregel godskrive sådanne beløb i det fremadrettede abonnement. Hvis abonnementet er ophørt og medlemmet/anden betaler mener at have et beløb til gode, skal vedkommende rette henvendelse til DH’s kundeservice via kontaktformularen på DH’s hjemmeside. Refundering kun kan ske til danske bankkonti.
DH kan løbende foretage ændringer af abonnementsbetingelserne. Ændringer vil blive meddelt i god tid via DH’s digitale kanaler. Såfremt der er tale om væsentlige ændringer for medlemmet, underretter DH medlemmet om ændringen med minimum 30 dages skriftligt varsel pr. e-kommunikation til ændringens ikrafttræden. Medlemmet har altid mulighed for at opsige abonnementet i overensstemmelse med pkt. 6.1.
DH kan løbende foretage ændringer i udbudte abonnementstyper, tjenester og produkter. DH varsler medlemmet herom med minimum 30 dages skriftligt varsel pr. e-kommunikation til ændringens ikrafttræden. Medlemmet har altid mulighed for at opsige medlemskabet i overensstemmelse med pkt. 6.1.
DH kan løbende foretage prisændringer. DH kan foretage regulering af abonnementsprisen som følge af stigninger i forbrugerprisindekset det forgangne år. Videre kan sådanne ændringer foretages, såfremt de er et resultat af øgede udgifter forbundet med drifts og sikkerhedsmæssige forhold eller udefrakommende omkostninger relateret til DH’s levering af ydelser til medlemmet såsom imødekommelse af myndighedskrav, nye eller ændrede lovkrav, omkostninger til leverandører eller imødekommelse af løbende inflation samt som følge af udvidelser af eller ændringer i DH’s abonnementer og tjenester. Såfremt DH foretager sådanne prisændringer, underretter DH medlemmet herom med minimum 30 dages skriftligt varsel via e-kommunikation til prisændringens ikrafttræden. Medlemmet har altid mulighed for at opsige medlemskabet i overensstemmelse med pkt. 6.1.
DH kan løbende indføre nye gebyrer eller ændre gebyrer omfattet af abonnementsbetingelserne. Sådanne gebyrer kan eksempelvis indføres eller reguleres som følge af øgede omkostninger for DH til håndtering af kundehenvendelser eller håndtering af kundebetalinger, herunder som følge af omlægninger af DH’s forretningsgange. Ændringerne vil fremgå i god tid af DH’s til enhver tid gældende prisliste samt DH’s digitale kanaler. Såfremt DH indfører nye gebyrer underretter DH medlemmet herom med minimum 30 dages skriftligt varsel pr. e-kommunikation til gebyrets ikrafttræden. Såfremt der sker en stigning i et eksisterende gebyrs størrelse på over 10%, underretter DH medlemmet herom med 30 dages skriftligt varsel pr. e-kommunikation inden, en sådan stigning træder i kraft.
Medlemmet er bundet af en bindingsperiode på fire måneder. Medlemmet kan efterfølgende til enhver tid opsige sit medlemskab med 1 måneds varsel til udgangen af en måned. Hvis medlemmet fx opsiger sit medlemskab den 15. maj, ophører medlemskabet således den 30. juni. Ved opsigelse af medlemskabet skal fornavn, efternavn.
En opsigelse kan ske via selvbetjening på DH’s hjemmeside eller via henvendelse til DH’s abonnementsservice på info@diaetisthuset.dk.
Medlemmet modtager en kvittering for gennemførelsen af opsigelsen fra DH. Hvis der opstår tvivl om, hvorvidt et medlemskab er opsagt, påhviler det medlemmet/anden betaler at bevise, at vedkommende har opsagt medlemskabet.
Hvis medlemmet har tegnet abonnement med bindingsperiode, kan medlemskabet tidligst opsiges med virkning fra udgangen af den måned, hvor bindingsperioden udløber. Efter bindingsperiodens udløb kan medlemskabet opsiges i henhold til pkt. 6.1.
DH kan til enhver tid opsige medlemmets abonnement med 1 måneds varsel til udgangen af en måned. Hvis DH fx opsiger medlemmets medlemskab den 15. maj, ophører medlemskabet således den 30. juni.
DH har ret til at ophæve medlemmets abonnement, hvis medlemmet væsentligt misligholder sine forpligtelser over for DH. For sen eller manglende betaling af et skyldigt beløb, (medvirken til) misbrug af abonnement eller login-oplysninger.
Ved køb af et medlemskab har medlemmet 14 dages fortrydelsesret fra den dag, aftale om medlemskabet blev indgået. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan medlemmet vente til den følgende hverdag med at udøve fortrydelsesretten.
Hvis medlemmet gør brug af abonnement inden fortrydelsesfristen er udløbet, så bortfalder fortrydelsesretten.
For at gøre brug af fortrydelsesretten, skal medlemmet inden udløbet af fortrydelsesfristen give DH en utvetydig erklæring herom. Dette kan bl.a. ske ved, at medlemmet henvender sig til DH’s medlemsservice via DH’s hjemmeside. Medlemmet/anden betaler har bevisbyrden for, at vedkommende har benyttet fortrydelsesretten, hvis der senere opstår tvivl om dette.
Når et abonnement oprettes i DH, samt når medlemmet benytter sig af DH’s øvrige tjenester eller foretager tilkøb, indsamler DH diverse personlige oplysninger om medlemmet i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatapolitik.
Hvis medlemmet vil klage over sit køb af abonnement, skal medlemmet henvende sig til DH’s abonnementsservice.
Medlemmet har desuden mulighed for at klage over sit køb af medlemskab hos DH ved at indbringe en klage for Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Medlemmet kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
Medlemmet kan også vælge at indbringe sin klage via EU’s online klageportal (”Onlineplatformen”) på https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm. Onlineplatformen indeholder informationer om mulighederne for en udenretlig tvistbilæggelse af en klage. Medlemmet kan kun anvende Onlineplatformen, hvis medlemmet er forbruger bosiddende i et andet EU-land.
Parterne er ansvarlige over for hinanden i henhold til dansk rets almindelige regler. DH er dog ikke ansvarlig for tab og skade, der skyldes simpel uagtsomhed, ligesom DH ikke er ansvarlig for indirekte tab.
Medlemmet er ikke berettiget til at rejse krav om erstatning eller kompensation, hvis medlemmets muligheder for at benytte DH’s klinikker er nedsat som følge af istandsættelses- eller vedligeholdelsesarbejder, skader/beskadigelse, reparationer, sundhedsmæssige eller hygiejnemæssige tiltag eller andre driftsmæssige handlinger igangsat af DH. DH er forpligtet til at tilbyde medlemmet, at samtalerne kan foretages online i den periode, hvor medlemmet ikke kan benytte sig af DH’s fysiske klinikker.
Såfremt DH ikke kan opfylde sine forpligtelser overfor medlemmet som følge af forhold, der ligger uden for DH´s kontrol, og som DH ikke kunne forudse eller overvinde konsekvenserne af (force majeure), suspenderes parternes forpligtelser over for hinanden i den periode, force majeure-forholdet består. Medlemmet kan således ikke ophæve abonnementet i den pågældende periode, men medlemmet kan opsige medlemskabet på almindelig vis. Såfremt medlemmet har forudbetalt medlemskab og DH ikke kan opfylde sine forpligtelser over for medlemmet i en periode som følge af force majeure, kan medlemmet ikke kræve et sådan forudbetalt abonnement helt eller delvist refunderet eller kompenseret straks for en sådan periode. Hvis abonnement fortsat er i kraft efter udløbet af den nævnte periode, vil DH modregne værdien af det forudbetalte abonnement for perioden i efterfølgende fakturering af medlemmet.
Alle køb omfattet af disse abonnementsbetingelser er underlagt dansk ret. Eventuelle uenigheder, som ikke kan afgøres i mindelighed, afgøres af de danske domstole.
Ved spørgsmål til disse medlemsbetingelser, er medlemmet velkommen til at kontakte DH via kontaktformular på DH’s hjemmeside.